måndag 14 mars 2011

Festklänning mönster Vogue V8182

Vår och du kan behöva en klänning för finare fester på gång. Det kan vara svårt att hitta en som är lagom fin.

När jag var ute och letade tyckte jag det saknades ett mellanläge mellan stelt förfinat och den vanliga partystassen. Lika bra att sy en själv. Då får du det som du vill ha det.

Jag valde denna modell från Vogue på grund av de ovanliga draperingarna och att den är V-ringad. Jag hittar inte längre mönstret att köpa på nätet. Du kan googla mönstrets namn Vogue V8182 och se om du hittar ett att köpa. På Stoff & Stil kan du köpa hem sandtvättat siden. Just denna turkosgröna färg hittar jag inte på nätet just nu men den återkommer kanske. Tyget till den svarta klänningen köpte jag i butiken Irmas Hus som säljer snygga festtyger.

Tyvärr är det svårt att hitta sandtvättat siden i glada färger. Jag undrar varför. Till er som väljer vad som ska säljas på till exempel Stoff & Stil – snälla ta in lite mer färgstarka tyger. Korall borde till exempel sälja bra.

TIPS! Fålla för hand om du tänkt att din klänning eller kjol ska bölja lite som här. Fallet blir snyggare handsytt. Lägg inte ned arbete på att sy en festklänning för att sedan göra misstaget att sy fållen på maskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar