fredag 25 mars 2011

Laptopväska mönster från OTTOBRE design

Det är helt hopplöst att hitta snygga laptopväskor. Jag blev trött på den svarta som följde med på köpet. En färgklick ville jag ha.

Syster K kände likadant så vi gjorde gemensam sak och sydde varsin. Hon hade hittat tyget på loppis.

Underlaget till mönstret hittar du här (klicka på bilden med grön väska).

Mät först måtten på din dator och gör om mönstret om det krävs för att din dator ska få plats. Väskorna vi sydde är större än vad mönstret anger.

Som du ser på bilden har min väska en annan lösning för axelremmen. Men det är inte svårt. Titta på bilden nedan så ser du hur jag sydde fast den. Där ser du också att jag sydde en ficka även på insidan och inte bara på utsidan.

I botten av väskan behövs något som ger väskan stadga så att den klarar tyngden av en laptop. Jag klippte av en passande bit av ett sittunderlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar