tisdag 8 mars 2011

Tunika/klänning mönster Boho Dress från BurdaStyle

Det som gör denna tunika snygg är främst det separata stycket för halsringningen och äkta siden med underbar lyster.

Tyget var en stuv som kostade 500 kr. Lite för dyrt för att jag ska tycka det är ett gratisplagg, men du hittar inte tunikor att köpa i detta vackra tyg. Äkta siden ger tunikan en vacker lyster.

Jag köpte tyget på Irmas Hus som säljer fina tyger i butiken. För tio år sedan när detta var enbart en tygbutik var jag stamkund. Sedan har de övergått till att sälja mer kläder men de har fortfarande det bästa urvalet av just festtyger och tillbehör som knappar och liknande.  

Mönstret jag använde hittade jag  i en tidning på biblioteket som jag lånade hem och ritade av. Du kan ladda ned ett gratis mönster i bättre modell här på BurdaStyle. Mönstret du hittar på nätet är bättre då det saknar den nedersta våden som saboterar ett snyggt fall. Istället får du en slits mitt fram som ger dig större rörlighet.

Med och utan skärp.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar